Dobrý den, vážení rodiče,
přináším další informaci týkající se provozu školy od 3. ledna 2022 v souvislosti se zajištěním testování žáků v rámci mimořádného nařízení vlády.
Bylo potvrzeno, že nadále platí opatření, se kterými jsem Vás již seznámil, tedy:
Nové informace: přesný postup v případě, že žák má pozitivní výsledek při testování.
V případě, že dítě nebo žák má pozitivní výsledek preventivního antigenního testu, škola umožní po dobu do zjištění výsledku konfirmačního RT-PCR testu na přítomnost viru SARSCoV-2 tohoto žáka osobní přítomnost na vzdělávání ostatním žákům. Jedná se o tzv. režim „test to stay“, který jinými slovy znamená, že spolužáci pozitivně testovaného žáka neodchází po pozitivním výsledku antigenního testu spolužáka domů, ale pokračují v prezenčním vzdělávání ve škole s tím, že se budou následující dny každý den před zahájením vyučování testovat, a to až do doby zjištění výsledku konfirmačního PCR testu pozitivně testovaného spolužáka.
Spolužáci pozitivně testovaného žáka dodržují při osobní přítomnosti na vzdělávání po dobu do zjištění výsledku konfirmačního PCR testu žáka s pozitivním výsledkem preventivního antigenního testu režimová opatření spočívající v:
Pokud je výsledek konfirmačního PCR testu spolužáka pozitivní, nastupuje standardní proces, který se uplatní po každém zjištění PCR pozitivity žáka školy. V případě, že je výsledek konfirmačního PCR testu spolužáka negativní (a v mezidobí v dané třídě nedojde k dalšímu pozitivnímu výsledku AG testu), třída se vrací ke standardnímu režimu výuky.
Vše výše uvedené se týká i provozu školní družiny.
Škola má nově stanovenou povinnost trasovat žáky, oznamovat výsledky trasování na KHS a vydávat žádanky pro realizaci PCR testů. K tomuto byl nově ministerstvem školství vydán metodický pokyn, který stanovuje, že škola bude prostřednictvím nově vytvořeného elektronického systému CFA (Covid Forms Application) odesílat informace o zjištěních ve své organizaci. Na straně KHS budou informace následně zpracovávány nově vytvořeným dispečinkem (tzv. dispečink testování a trasování škol). Informace o vystavení elektronické žádanky na PCR test (dále jen “eŽádanky”) nebo o karanténě budou zákonným zástupcům žáků zaslány formou SMS.
Ve stručnosti se jedná o následující mechanismy:
Je třeba zdůraznit, že veškerá činnost při předávání osobních údajů probíhá v souladu s nařízením GDPR. Účelem zpracování osobních údajů je zajistit vhodné mechanismy předávání dat a součinnost škol s KHS při testování a trasování ve školách dle mimořádného opatření MZDR 14600/2021- -26/MIN/KAN ze dne 23. 12. 2021.
V této nelehké době Vás tedy žádám o součinnost a věřím, že společným úsilím a pozitivním přístupem všechny „nástrahy“ přetrvávající epidemie překonáme.
V Šumperku 3. 1. 2022 Miroslav Haltmar